Status marts 2006
|
Som det fremgår af tidligere arbejdsrapporter, har kedelreparationerne været
både omfangsrige og langvarige.
I december kunne vi så endelig afslutte dette kapitel med en veloverstået
trykprøve og et kronestempel fra Arbejdstilsynet. Efter jul diskuterede vi
hvor meget vi skulle gøre ud af at overfladebehandle kedlen inden vi
påbegyndte montagearbejdet. Esbjerg Paints foreslog en behandling med tokomponent maling, som kan holde
til temperaturen. Vores lokale malefirma Bjarne K. Nielsen tilbød at
sandblæse og sprøjtemale kedlen, så snart der kom et hul i
kalenderen. Desværre trak det ud uge efter uge på grund af travlhed, og vi
blev mere og mere frustrerede over ikke at kunne komme videre. Bjarne kunne
dog godt se at det ikke gik i længden, og i uge 7 fik vi en fast aftale.
KEDLEN BLEV SOM NY! Herefter gik det stærkt. Alle stumperne har jo ligget
færdigmalet på hylder og ventet på at blive monteret, og allerede efter uge
8 var røgkammer, forstykket, fortvalsen og tenderen monteret. Det går lidt
langsommere med div. Aksler og tandhjul, som har været monteret og
afmonteret nogle gange, men humøret er højt fordi det nu kun går fremad. Der
mangler at blive produceret et par nye glidesko til krydshovedet, samt et
nyt leje til plejlstangen. Desuden skal sikkerhedsventilen færdigrenoveres,
men det er til at overskue. Vi går normalt på sommerferie allerede omkring
uge 18-20 stykker, fordi smedene hele sommeren bemander havnesmedien på
Esbjerg Fiskerimuseum, så vi når sikkert ikke at blive færdige inden sommer,
men det bliver tæt på. |
Copyright © 2000-2014
by Damptromleklubben.dk Sidst opdateret:
10. april 2014 13:16:19 +0200.
|